آخرین اخبار
کد مطلب: 80649
پايان مذاکرات ايران و سه کشور اروپايي
عراقچي: گفت‌وگوها با 3 کشور اروپايي مفيد و سازنده بود/اختلافات در موضوعات اساسي همچنان باقي است
تاریخ انتشار : 1393/06/21 09:49:47
نمایش : 1176
عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي پس از پايان گفت‌وگوهاي 5 ساعته با نمايندگان 3 کشور اروپايي، اين گفت‌وگوها را مفيد و سازنده خواند و در عين حال گفت اختلافات در موضوعات اساسي همچنان باقي است.
به گزارش سلام لردگان - سيد عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه و عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي کشورمان پس از پايان 5 ساعت رايزني با نمايندگان 3 کشور اروپايي آلمان، انگلستان و فرانسه در گروه 1+5، در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، اين گفت‌وگوها را مفيد و سازنده خواند و افزود اين گفت‌وگوها به درک بيشتر از مواضع طرفين کمک کرد..

و با يادآوري اين نکته که اختلافات در موضوعات اساسي همچنان باقي است خاطرنشان کرد، هدف اين مذاکرات رايزني و آماده‌سازي براي مذاکرات هفته آينده در نيويورک بود.

مذاکرات ايران و 3 کشور اروپايي، امروز پنج‌شنبه طي دو نوبت صبح و بعدازظهر در مقر اروپايي سازمان ملل در شهر وين برگزار شد.

سيد عباس عراقچي و مجيد تخت روانچي معاونان وزير امور خارجه کشورمان رياست هيئت ايراني در مذاکرات را بر عهده داشتند. هفتمين دور مذاکرات ايران و 1+5 درباره راه حل جامع هسته‌اي، 27 شهريور ماه در نيويورک و در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل برگزار مي‌شود.

ايران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌اي تاکنون 6 بار در شهر وين بر سر يک ميز به گفت‌وگو نشسته‌اند.

انتهاي پيام/

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس